kilkakrotnie mniej
3 kg, a zatem kilkakrotnie mniej niż na przykład w Skandynawii, gdzie średnio spożywa się ok. 12-13 kg kawy. Oprócz wzrostu ilościowego, mamy do czynienia ze wzrostem wartościowym - konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na jakość kawy i decydują się na zakup kawy z wyższych segmentów cenowych - mówi Krzysztof Klimczak, wiceprezes zarządu Strauss . Rynek kawy w Polsce jest dojrzały, ale cały czas rosnący. Średnie roczne spożycia kawy na głowę mieszkańca to w Polsce ok.
Polacy z roku na rok coraz chętniej sięgają po filiżankę kawy. 80 proc. pija ją regularnie. Pijemy nie tylko coraz więcej (po trzy kilogramy rocznie), ale coraz lepszą i droższą. Rynek kawy to jeden z największych rynków FMCG w Polsce, wart ok. 3 mld zł. Wartościowo wzrósł w ostatnim roku, według firmy badawczej AC Nielsen, o 16,2 proc., a jeśli liczyć w fi liżankach kawy - o 6,3 proc. Dzieje się to głównie za sprawą szybkiego wzrostu rynku kawy rozpuszczalnej - o 16 proc. wartościowo i 10 proc. w filiżankach.